03-09-2018
we kregen het bericht via Ds Schaafsma dat 10 september de school in gebruik genomen wordt .
we zijn heel dankbaar en blij dat dit een geslaagd project is  ook mede door U gift is dit mogelijk geworden maar bovenal de dank aan God.

21-06-2018
Dit is de woning, de school zit het dak op ,en vandaag hopen we ook op de woning  het dak erop te krijgen.
Het is de laatste dag hier ,morgen beginnen we weer aan de terugreis

18-06-2018

17-06-2018
Vandaag kerk gehad in de school.

14-06-2018
De binnen muren van het eerste gebouw staan ook, als het allemaal  lukt komen deze week de platen ook op het tweede gebouw.
Aan het stellen met maisstengels.
Ze zijn ook begonnen met metselen aan  de woning.
Er kwamen een groep vrouwen bidden en zingen voor de school.

06-06-2018
De hele bevolking helpt mee , zelfs vrouwen en kinderen.

04-06-2018
Het weekend naar Ds. Schaafsma geweest. de visum moest verlengd worden.
Was weer een lange reis .

Het gaat voorspoedig met de bouw, er zijn weer 18000  stenen, en de stenen in de oven zijn ook klaar voor gebruik.
deze week komen op het 2 e gebouw de spanten erop. en dan beginnen we met de woning.

01-06-2018
vandaag onderweg naar Ds. Schaafsma.
We moeten de visum laten verlengen.
Een reis van 6 uur , we slapen bij Ds. Schaafsma ( onderweg nog een paar foto’s genomen.)

31 Mei
Vandaag de platen er op, en er is weer een vrachtwagen met stenen gebracht.

29 Mei
Morgen gaan we beginnen met platen leggen, er zijn vandaag 10000 stenen gekomen.
Het tandwiel van de betonmolen was kapot, Frank heeft dat opgelost met een fietstandwiel, je moet je hier maar behelpen met wat er is ,en zo is ieder hier op z’n plek

Vandaag 28 Mei
Het eerste gebouw de spanten opgezet
De vlag in top, een mooi moment ook de menden hier waren blij, maar het is nog steeds wachten op de stenen.
Ook is vandaag ons appartement schoongemaakt ( zie foto )
Ook bezig mat de schoolbankjes.

Vandaag ( zondag 27 mei ) een kerk bekeken 4 km. verderop

Ze hebben van de staat toegezegd dat we deze week 70000 stenen krijgen
Ook was de tv ploeg van Malawi bij de bouw filmen.

Beste thuisblijvers
Hier een berichtje 25-05- 2018  uit Malawi
We hebben er een week opzitten, en zijn goed gevorderd.We hopen maandag de eerste spanten te zetten, en eind volgende week platen te leggen
Het was afgelopen week erg warm 30 – 35 gr.
Vrijdagochtend hebben we 5000 stenen kunnen kopen, we zijn hier erg dankbaar voor, en kunnen weer een paar dagen vooruit.
De mensen zijn erg gastvrij
We mogen hier dankbaar werk doen, en we blijven hopen dat er komende week meer stenen komen.
Het is hier om 17.30 uur donker ,en we gaan om 20.00 uur naar bed en  ’s ochtends 5.30 uur gaan we aan het werk.
Groeten van ons allen

Vandaag 24-05  een warme dag , 45 graden
De bouw van de school vordert goed.

Vandaag even een huisje bezocht

Vandaag zijn wij  ( de ploeg van Oldebroek) begonnen met bouwen.
De vrouwen zorgen zo dat de steigerpalen ed op de plek van de bouw komen.

En dit is de keuken waar voor ons gekookt wordt

Onderweg naar de plaats van de school, 5.30 uur rijden en onderweg nog wat foto’s gemaakt

We zijn veilig aangekomen in Malawi, wel een lange zware reis.
Zaterdag zijn we met Ds. Schaafsma naar een park geweest waar we veel wilde dieren hebben gezien.
Morgen beginnen we in Misolo, waar de bouw al een mooi begin heeft, de mannen uit Baarn hebben al goed hun best gedaan.
Er is 1 groot probleem , er zijn niet genoeg stenen. er is wel toegezegd dat die zullen komen.
Willen jullie hiervoor bidden.
Gr. de Oldebroekers

We zijn om 20.55 uur opgestegen.
Goede vlucht gehad , weinig turbulentie, aan boord werd een warme maaltijd geserveerd die bestond uit stukjes kip met rijst met een bakje komkommer ,
en als toetje een stukje gebak, daarna kon je kiezen wat je wilde drinken, koffie thee, of wat anders.
Om 3.45 uur was er een croissantje met jam, en als toetje fruit en koffie.
Om 5.45 uur plaatselijke  tijd zijn we geland, en moeten we wachten tot 11.00 uur voor de vlucht naar Malawi.

Vandaag vertrokken , de reis naar Schiphol is goed verlopen. Henk de Groot heeft ons weggebracht met een busje van Johan Dickhof

Donderdag is het zover
Wij hopen dan om 16.45 te vertrekken bij het Open Huis om 20.50 vertrekt het vliegtuig naar Nairobi waar we  vrijdag morgen om 6.10 landen
Daar stappen we na 4 uur wachten over op een vlucht van Nairobi naar Lilongwe, vlucht van 3.30 uur daar worden we opgehaald.
Gr groep Oldebroek

Nieuws van de Groep uit baarn in Misolo bouw school
Hallo, even een kort berichtje uit het midden van de rimboe. De eerste week zit er bijna op. De fundering van de school zit in de grond. Graafwerk huis klaar. Morgen eerste twee lagen vna fundering huis. Verder de vloer vlakken van school, zodat we volgende week de vloer kunnen storten.
Het zit soms wat tegen, ondanks dat zijn we enorm tevreden. Het is behoorlijk primitief, wel voldoende eten, een douche en een poepdoos.
Bereik is slecht. Dus weinig mogelijkheden om te communiceren. Voor jullie nog twee weken aftellen.
Groeten uit een warm Misolo.
Van team Baarn

De eerste deuren zijn gesteld, aantal muren tot 1,20 opgemetseld. Vandaag steiger gezet. Gelukkig vandaag ook water gevonden. Toch zijn er ook nog een aantal zaken waar we zorgen over hebben, zoals bv voldoende metselstenen. Willen jullie daarvoor bidden?

Tot zover,
Gert-jan team Baarn