Zondagsschool O.T.W. 12+ O.J.W. 15+

Informatie over het jeugdwerk in wijk 1 voor ouders

In de afgelopen tijd zijn er meerdere nieuwe gezinnen in onze wijkgemeente ingeschreven.
Daarom leek het mij goed om voor de aanvang van het nieuwe seizoen kort te omschrijven wat er naast de kerkdiensten allemaal voor onze kinderen en jongeren te doen is.

Het is heel waardevol om kinderen al van jongs af aan bij de kerk betrokken te laten zijn.
Daarom is het goed om ze naar de kinderoppas tijdens de kerkdiensten te brengen.
Wanneer ze thuis blijven zien ze alleen maar dat papa of mama op zondag ‘ergens’ naar toe gaat.
Als ze naar de oppas gaan zien ze veel meer en leren ze andere kinderen uit de kerk kennen.
Informatie over de oppas staat elke maand in het kerkblad.

Vanaf 4 – 8 jaar kunnen de kinderen naar de zondagschool.
Die wordt gehouden in het Open Huis tijdens de middagdienst. Geef je kind(eren) op bij een van de leiding of bij mij.
De meeste informatie ontvangen jullie dan via de mail.
Ook staat er regelmatig in de jeugdrubriek van het kerkblad een stukje van de zondagschool.

Voor de kinderen vanaf groep 3 zijn er verschillende clubs in Maranatha en in het Open Huis. Deze starten eind september.
Alle kinderen krijgen ongeveer een week van te voren een uitnodiging met daar op de tijden.

Voor de tieners van 12 t/m 14 jaar is er op de vrijdagavond het Open Tienerwerk (OTW).
Dit wordt gehouden in Maranatha. De meeste informatie ontvangen de jongeren via de groepsapp.

Voor jongeren van 15 jaar en ouder is er op de vrijdagavond het Open Jeugdwerk (OJW).
Dit wordt ook gehouden in Maranatha. De meeste informatie ontvangen de jongeren via de groepsapp.

Voor al deze groepen hebben we enthousiaste leidinggevenden die zich geroepen weten om iets voor de gemeente en daarmee ook voor het Koninkrijk van God te doen.
Ouders, we zien er naar uit om jullie kinderen te ontmoeten bij de groepen waar zij verwacht worden.

In onze wijkgemeente is er een JeugdPastoraatTeam (JPT) dat de jongeren bezoek als ze (ongeveer) in groep 8 zitten en in de jaren dat ze 14, 16 en 18 jaar worden.
We hopen dat we welkom zijn.

Goed om alvast te noemen is dat de Kerstviering van de zondagschool en de beide kinderclubs van Maranatha dit jaar op een zaterdag is.
Noteer de datum alvast: D.V. zaterdag 18 december om 19.00 uur.

Bovenstaand overzicht is erg beknopt.
Neem voor meer informatie gerust contact op door mij te mailen, te appen of te bellen.

Met hartelijke groet,

Gerrit Bakker (bakkerwittenstein@hotmail.com / 06-57600436)